Eurovisioon.

Nii kaua kui ma ennast mäletan, olen alati olnud väga suur Eurovisiooni austaja. Kui me õe ja vennaga veel väiksed olime, siis tegime alati oma tabelid ning hindasime ka ise laule. Selgitasime välja, kes meie arust võita oleks võinud ja arutelusid jätkus pikemaks. Kõige esimene Eurovisioon, mida ma suudan tänu lavakujundusele meenutada oli 1999. Võidulooks oli “Take me to your heaven” Rootsilt. Eesti oli esindatud armsa Evelin Samueli poolt.

Esimene võidulaul, millega ma väga rahul olin, oli Taani 2000. Siiamaani seda kuulates valdab mind tugev nostalgiahoog koos kananahaga.

Kes siis suudaks unustada aastat 2001, kui võidu tõi koju Eesti! Tegelikult väikse riigi jaoks ikka väga vinge saavutus. Mulle väga meeldis see, kui Eurovisioon Eestis toimus, siis iga riigi postkaardiks olid kohendatud muinasjutud. Vahva idee! Lõbus fakt: Kunagi käis selline noortesari nagu “Popid” ning tv3 tegi läbi selle auhinna mängu, kus SMS-i saates võis 3 plaati võita. Mina noore tüdrukuna, kes just oma esimese telefoni oli saanud, ei saanud võimalust kasutamata jätta. Ma võitsingi! Üks kolmest plaadist oli 2002 Eurovisiooni plaat, mis sai mul ribadeks kuulatud.

Kuigi paljude laulude ajal leian end mõtlemast, et miks just antud lugu valituks sai. “Vaene riik, mille teised valikud pidid suutsid kuidagi veel kehvemad olla.” Mõnus on siiski vaadata lavashowd, kostüüme, jõu- ja ilunumbreid. Laulusõnumitelgi on tihti suur mõte olnud.

Mul on teadlikult jäänud vahele ainult üks Eurovisioon ning see oli sellepärast, et elasin tol ajal Tartus ning mul ei olnud seda võimalik kusagilt vaadata. Kahju oli küll, aga mis teha kui võimalust ei olnud. Mul on isegi üks Iirlasest tuttav, kes on ülisuur Eurovisiooni fänn ning paar aastat hindasime ka omavahel laule. Samal skaipisime ja andsime punkte. Michael tegi isegi Excelisse tabeli ja puha.

Oma Eurovisiooni postitusega tahtsin tegelikult avaldada austust Tanjale ja ka Conchitale. Mis siin ikka vinguda, et oleks võinud selle Kosmuse Bluusi bändi saata? Eesti esindamine oli ju Tanja unistus ning kuna ma tean isiklikult kui raske (kui mitte isegi võimatu) on unistuste saavutamine- siis JUHHEI TANJA! Elagem kaasa unistuste täitumistele, isegi kui need pole meie endi omad. Conchitast nii palju, et julge mees(naine)! Ausalt. Tal oli võimsa sõnumiga laul ja no las ta kannab kleiti ja habet korraga. Ma olen plätude, dresside ja mantliga käinud ahvenat püüdmas- ma arvan, et see on sama suur, kui mitte suurem, moesurm.

Ma ei tea, miks mul selline Eurovisiooni lembus peal on. Võibolla meenutabki kuidagi lapsepõlve muretuid aegu.

PS! Tahtsin selle postitada tegelikult juba Eurovisiooni järgsel hommikul, aga mul on viimasel ajal nii palju tegemist olnud.

2 thoughts on “Eurovisioon.

  1. Oh, tuletasid vanu häid eurolugusid meelde! Vahva!
    Pean tunnistama, et olen oma sõprade hulgas ilmselt üks väheseid, kellele Austria laul meeldib, aga seal on ju selline power taga ja ta on täpselt euroloo moodi. Ei näe ma mõtet vinguda paljalt seepärast, milline võitja on/välja näeb.

Lisa kommentaar

