Natuke tööst.

Ma ei saaks öelda, et mul on metsikult töökogemust ja, et juba teismeeast saati oleksin hullumoodi rabanud. Tean inimesi, kes 16-selt juba jäätiseid müünud on, Soomes maasikaid korjanud vms. Mina selline ei olnud. Olen kasvanud perekonnas, kus iseseisvumisele väga rõhutud ei ole. Siit ka põhjus, miks ma ikka veel tegelikult vanemate kodus elan. Pole olnud ühtegi survet oma elu peale minemiseks. Eks mugavuselgi ole siin oluline roll. Ka mu õde ja vend on veel kodus (nende kaitseks on nad ka minust nooremad). Kadestan tegelikult inimesi, kes on suutnud hakata varakult enda CV nimel tööd tegema- näitab, et inimene on ambitsioonikas.

Ma väga täpselt ei mäleta, mis mu esimene tööots oli. Ma siinkohal ei võta arvesse kümmet krooni, mille sain rohimise eest. Tagantjärele mõeldes võiks oma aia ilusaks tegemine olla pigem südame asi kui töö. Siiski oma kodu. KUID, minu “töö ajalugu” algaski pisiotsadega. Asendasin oma õde firmas, kus mu isa töötab (komplekteerisin lukke), asendasin sõbranna vanaema ehituspoe koristamisel, olen olnud nädalakese tuttava tuttava riietepoes klienditeenindaja ning kunagi Tartus elades korjasin paari toakaaslasega 1,5 kuud loomade varjupaiga jaoks toetusi. Lisaksin siia suure uhkusega ka praktika Vasalemmas asuvas mööblifirmas, kus ma auke puurisin ja kappe kokku panin- pohlamoos, et ma seal raha ei teeninud. Sain vähemalt vennale tasuta ilusa kapi teha.

Esimene nö päris töö oli mul turvatöötaja amet. Alguses valvasin Tartu Linnavalitsust, pärast juba toidupoode. Ausalt öeldes, kõige kurnavamad 9 kuud minu elus. 06:30-22:00 on väga raske tööl vastu pidada. Eriti kui enamus aega tuleb olla jalgadel. Kuigi selle töö pärast jätsin pooleli oma teistkordse katse edasi õppida (aastakese pidasin kutsekoolis vastu). Isikliku elu erinevate kriiside ja probleemide tõttu kolisin siiski mingil hetkel emme-issi juurde Tartust tagasi. Olin väga pikalt kodune, sest vanemate keeruliste tööde tõttu olin mina see koduhaldjas, kes maja küttis, koeri toitis, süüa tegi, lund rookis jne-jne.

Mul oli aega mõelda oma soovide ja unistuste üle. Midagi otseselt välja ei mõelnud, kuid teadsin, et esimese asjana kohe firmajuhi kohta jahtida oleks lauslollus. Olen kuulnud lugusid noortest, kes pärast keskkooli lõppu jahivad juba neljakohalisi palganumbreid ja firmaautot. Seadsin endale eesmärgiks võtta rahulikult ja kalkuleerivalt. Hinnata enda oskusi (mida mul ju tegelikult väga ei olegi) ning hakata ennast vaikselt arendama. Käisin isegi töötukassas ja karjäärinõustaja juures. Leidsin end siis ükshetk Maxima saalitöötajana- on oodata naerupahvakut? Töö on töö ning töö vajab tegemist. Ütleks, et tegelikult oli väga ränk! Juhtkonna vahetuse tõttu liikusin edasi Grossi poodi. Atmosfäär oli hoopis teine. Kuna nii mitmedki kolleegid olid mulle juba tuttavad, siis oli pingevabam. Oli ka palju muresid, kuid olen jätnud need minevikku ja võtsin mälestustesse kaasa ainult mõnusad naljad ning muhedad kliendid.

Jõuan nüüd tänasesse päeva. Töötan ühes ääretult hubases väikses kohvikus. Asukoht on luulelise väärtusega ning kliendid on ägedad. Olen end viimaste päevade jooksul tabanud mõttelt, et mul on lahe töö. See pole küll see, mida ma aastaid teha tahaks, aga see on hetkel parim. Kindlasti keeran aegajalt midagi vussi- olen juba toitu ära kõrvetanud ja vett topsist mööda valanud, kuid olen ka saanud sealt tuttavaid, kes on mu näiteks paadiga sõitma viinud.

Igaljuhul, ma ei tea, mis on see amet, mille poole ma pürgima peaks, aga seni kuni ma selle välja nuputan üritan kõike võimalikku endasse imeda nagu käsn. Mitte miski ei jookse mööda külgi maha (ärgem äärmustesse lange). Siiski ma pean märkima, et tean ühte 20. aastast neidu, kes töötab vahetusevanemana ning tutvusin pühapäeval 19. aastase noormehega, kes on arendusjuht- kadestamisväärselt andekad noored.

Lisa kommentaar

