Armastusest.

Mu vanemad said tuttavaks aastavahetuse peol. Ema on mitu korda rääkinud, et teel peo paika pidi ta mööduma vanast kirikust, mille kell kunagi ei löönud ning just siis, kui ta oli sellest möödunud, kuulis ta kirikukella löömist. Kuna see muidu ei löönud, siis ta teadis, et just sel õhtul juhtub midagi erilist. Lisaks on mu ema veel mitu korda lisanud, et nii kui ta mu isa häält kuulis, teadis ta, et tegu on ta tulevaste laste isaga. Kogu see lugu on mulle koguaeg väga huvitavana tundunud. Kohtuda kellegagi esimest korda ning kohe teada, et tema ongi see Õige. Läks umbes 8 kuud ja nad abiellusid. Mis Sa teed kui armastus tuleb, eks? Muide, tänaseks on nad abielus olnud täpselt 25 aastat. Head hõbepulma!

Ma ei ole kunagi kuulnud nende vahel tülitsemisi või solvamisi. Mäletan, kuidas ma põhikoolis klassiõe küsimusele: “Millist abielu Sa tahaksid?”, vastasin, et nagu mu vanematel- kui midagi on, kohe ära rääkida ja rahulikult. Närvitsemine ei vii kuhugi. Sõbrannagi paar nädalat tagasi helistas ja ütles, et nägi mu ema ja isa kohalikus poes ning, et nad nägevat välja nagu noored teismelised, itsitavad ja hoiavad käest kinni. Armas tegelikult. Pärast 25. aastat ikka veel armunud olla.

Lootsin koguaeg, et ka mina saan mingisuguse nägemuse kui peaksin juhuslikult Õiget kohtama. Vaatan võõrale noormehele silma ning saan kohe nägemuse või teadmise, et nüüd on “otsingud” läbi. Olen salamisi koguaeg lootusetu romantik olnud, ohates igakord kui mõni armunud paarike minust möödus. Mitmeid kordi enne uinumist mõtlesin, et täna öösel olen üksi, aga ükskord olen kellegi käte vahel ja meenutan tänast üksildast õhtut. Noh, et ometi said need üksildased õhtud mööda. Igakord kui ma vaatan Titanicut, nutan silmad peast välja, sest “Leonardo ei saanudki talle vastu öelda, et ta teda armastab.”

Kuigi, olin tegelikult kindel, et ma jään üksi. Olen seda siin varemgi maininud, aga “teadsin”, et kolin kuskile kasse kasvatama ning, keegi mind ei taha. Eriti õnnetu olin kui ümber ringi kõigil juba keegi oli. Tahaksin mineviku endale nii väga öelda, et ärgu ma muretsegu. Kõik on korras. Ja ega tegelikult tulekski õppida ennast tundma. Mis inimene ma olen, mida ma elult tahan, mis on mu unistused jne. Selle asemel, et oma aega aknal Printsi oodates veeta, saaks seda aega produktiivsemalt kasutada. Olgem ausad, iga asja jaoks on õige aeg. Oleksin pidanud kannatlikum olema. Olen väga tänulik oma sõbrannadele, kes mu hala ära kannatasid.

Sain Siimuga tuttavaks vene keele kursustel. Ega alguses silm peale ei jäänudki. Eks ma ootasin ka seda välgatust, mis mu emal oli. Võttis natuke aega enne kui me üldse suhtlema hakkasime. Olles suur huumori austaja (vahe märkusena mainin, et teen väga halba nalja- tihti naeran üksi) olin vaimustuses sellest, et ta oskas mind naerma ajada. See oli ka vist asi, mis pani mind teda teistmoodi vaatama. Kolmandal augustil sai meil koos olemisest aasta. Tihti naeran, et vene keele kursustel keelt selgeks ei saanud, aga sain hoopis peika. Tühjade kätega sealt ära ei tulnud.

Olen leidnud oma Printsi. Ajal ja kohas, kus seda kunagi ei oodanud! Mulle meeldib, et ta on vahel kohutavalt veider ja, et ta on vahel nii totakas. Ta on suure südame ning ilusate silmadega. Mulle meeldib veel, et tal on hobid, milledest ma teadsin enne väga vähe ning, et ta on mind nendes harinud. Plaanin näiteks osta oma esimese õnge. Ta suudab mind panna tundma, et ma olen oluline ja ilus. Oh, kui väga oli mul vaja õppida end ilusana tundma- tänu talle teen selles suunas edusamme. Olen tänulik tema ükskõiksuse üle kui ma tujutsema hakkan. Ma ei ütle, et ta on täiuslik. Keegi meist ei ole! Kuid ta on täiuslikult ebatäiuslik. Õpin küll teda veel tundma, kuid tihti avastan, et olen rohkem armunud kui enne.

2 thoughts on “Armastusest.

Lisa kommentaar

