Oma tuba.

Kui me perega kunagi Lasnamäel elasime, siis jagasime õe ja vennaga ühte tuba. Võimalikuks tegi selle meie väikesed vanusevahed- ei pidanud põdema peikade külla kutsumise pärast vms. Mäletan, kuidas voodid olid reas ja öökapid vahel. Iseenesest oli väga tore aeg.

Mingil hetkel mu vanemad otsustasid, et aitab sellest linnaelust ja me kolisime maale. Suurepärane otsus! Minu lapsepõlv möödus tänu sellele suuresti õues. Suveti ei saanud meid metsast väljagi. Onnid, luurekad, naljad.

Nii kui vanemad hakkasid maja ostust üldse rääkima, hakkasin kohe unistama oma toast. Koht, mis oleks ainult minu ja, kus ma saan seintele kleepida just need plakatid, mida mina tahan jne. Enne suurt renoveerimist olidki plaanid sellised, et igaüks meist kolmest saab oma toa. Olin nii õnnelik!

Kahjuks tuli küll lõpuks välja, et need toad oleksid väga ebaausa planeeringuga olnud ja nii lõppes asi sellega, et jäime siiski õega tuba jagama. Tema tahtis roosat tuba ja mina tahtsin sinist- konsensuse leidsime lillas. Teismeeas kaklesime omavahel meeletult. Kui taas tülitsema hakkasime ja ema meid oma tuppa kamandas, siis tülid siiski jätkusid. Polnud seda oma tuppa peitu minemise tunnet.

Siiski lootus minus ei kustunud. Ehk ma kunagi saan oma toa! Kui tahaks, saaks ööläbi muusikat kuulata. Kui tahaks, saaks kõik riided mööda põrandat laiali laotada ja keegi ei saaks midagi öelda, sest minu tuba. Mitte kellegi teise läpakakuma ei saaks mulle öösel üle toa silma särada.

Hakkasin nüüd paar päeva tagasi uuesti sellele mõtlema. Enam ma ei looda saada oma tuba. Kui ma ühel hetkel ametlikult vanemate kodust välja kolin, siis üksi ma midagi üürima ei hakkaks. Ikka noormehega koos. Eraldi meil magamistoad ju poleks, seega sajonara oma tuba.

Naljakas on tunda puudust millestki, mida mul kunagi olnud pole.

Posted in Elu

Lisa kommentaar

