Unenägudest.

Kõik oli maha jäetud. Jooksime kaaslasega (vist oli vend) ühte neist paljudest hüljatud majadest. Istusime natuke aega vaikselt, et rahulikult hingeldada ning, siis blokeerisime ukse ja aknad. Välja piiludes oli näha, kuidas kõik kohad olid zombisid täis. Tuigerdasid rahulikult nagu neil poleks mitte ühtegi probleemi. Otsustasin kiirelt ära käia tualetis ning kui vett peale tõmbasin, hakkas kogu maja undama. Jooksin kiirelt kompanjooni juurde ja me mõlemad teadsime, et nüüd on kellad! Kuid ma ei olnud kordagi mures. Teadsin, et nüüd on selle majaga lips läbi ja peame uue peatuskoha leidma. Ma ei olnud mures, sest mul oli minu suur roostes kirves, mida ma juba üsna osavalt kasutada oskasin. Vaatasime kaaslasega üksteisele otsa ja noogutasime, hakkame aga hagu andma! Teadsin juba, et nendest zombidest ei jää midagi järgi.

… ja just siis ma mõni nädal tagasi ühest oma sisukaimast unenäost üles ärkasingi. Olen ilmselgelt liiga palju Walking Deadi vaadanud, aga pole viga. Üldiselt mu magamisaegsed alateadvuslikud filmielamused umbes nii sügavamõttelised ongi. Tihti peale näen unes ennast koostööd tegemas inimestega, keda ma olen teadnud oma erinevatel eluperioodidel ning neid kambakesi koos nähes, tundub kõik ebaloogiline. Kuidas nad teavad üksteist? KUIGI unenägudes on alati kõik loogiline.

See loogilisus on vahel väga kummaline. Seisan keset kõrbe, ümberringi on ainult liiv ja healjuhul võid silmanurgast mõnda kaamlit näha- AGA ma TEAN, et ma olen koduhoovis, mis on kõrb-aga koduhoov- ja see on nii loogiline- kuigi tegelikult ei ole- AGA unenäos on. Või kui ma nägin unes, et olen vanas heinaküünis, igalpool heinapallid ja MA TEADSIN, et ma olen koolis. Kuigi tegelikult ju ei olnud, aga unes kuidagi nagu tead teistmoodi neid asju.

Üleeile õhtul arutasimegi õega unenägude üle. Kas me usume, et unenäod võivad tulevikku ennustada? Sirli rääkis, et igakord kui tal tuleb vastuvõtta elumuutev otsus (kas uus töö vms), siis ta näeb unes, kuidas ta sõidab läbipaistva liftiga õhus. Täitsa õhus ja kõrgel. Alguses ei osanud sellest midagi arvata, aga nüüd oskab ta paralleele tõmmata. Kui 4-5 korda on sama unenägu vahetult enne mõnda otsust tulnud, siis nüüdseks võib ju üsna kindel olla, et unenäo kordudes võib end otsustamiseks valmis seada.

Räägitakse, et võib ette näha lähedase surma- kas siis unes leinaküünalt nähes või näiteks peielauda. Surnud inimese unes nägemine pidavat tähendama ilmamuutust. Isiklikult olen vahel üritanud unenägude seletajast järgi vaadata, mida see tähendab, mida just nägin. Üldine muster on seal raamatus selline: Näed head- tähendab halba, näed halba- tähendab väga halba, näed väga halba- tähendab head.

Üks sõbranna arvas kord, et kui tema jaoks tähendab leinaküünla nägemine surma, siis see ei pruugi sama olla minu jaoks. Minu jaoks võib surma ettenägemine olla hoopis lumesadu. Soovitas unenägusid kirja panna, sest sealt võib seoseid tulla. Lõpuks mõnda unenägu nähes tead oodata, mis tulemas võib olla.

Kahjuks/õnneks mina neid ettenägelikke unenägusid ei näe. Võibolla olen näinud, aga olen kiirelt ära unustanud ja, siis pärast ei oskagi mingeid paralleele tõmmata. Kunagi kui ma väga aktiivselt palvetasin ja Piiblit lugesin, siis ühe palvevastuse sain küll unes. Enamasti siiski sõidan unes autoga (mul tegelikult lube ei ole), seiklen kuskil võsas, viimasel ajal kütin zombisid, lahendan mingisugust müsteeriumit- aga mitte midagi müstilist. Aegajalt sekka mõni õudukas ka loomulikult.

Olen mõelnud ka, et see ette ennustamine unenägudega on tegelikult udujutt ja, et tegelikult on kõik lihtsalt kokkusattumused. Kas see on loogiline, näha midagi unes ette?

PS! Seda postitust kirjutades, ütles mu vend oma toa ukselt “Täitsa pekkis, nägin nii veidrat unenägu.”

Lisa kommentaar

