Paksu-saated.

“Kas Sa vaatad jälle oma paksusaadet?”- Sinna alla kuuluvad ameeriklaste “The Biggest Loser”-i 16 hooaega, “Extreme weight loss” ja inglaste “Fat doctor.” Olen üritanud ka austraallaste ja inglaste “Biggest Loser”-it vaadata, aga paraku pole need internetis nii vabalt saadaval kui eelpool nimetatud saated. Samuti vaatasin eestlaste “Kaalul on rohkem kui elu” ja nüüd eile vaatasin uut “Kallis, Sa oled kosunud.”

Kõikide nende saadete uba on selles, et üks või mitu suurt inimest tahavad oma elu korda saada ja kaalust alla võtta. Minu jaoks on põnev jälgida neid inimesi ja nende probleeme, millest nad selle teatud aja jooksul üle saavad. Olgu selleks kas 4 kuud või 1 aasta. Muidugi “Fat doctor” on konkreetselt nendest inimestest, kelle jaoks trenn ja toitumine abiks pole olnud ja lähevad seetõttu noa alla.

Need erinevad saated on pannud mind mõtlema teemal, kuidas toitumine võibki olla sõltuvus. Nii erinevad inimesed, nii erinevad probleemid. Just mured ja elus rasked katsumused ongi neid viinud nii kaugele, et otsivad lohutust toidust. Muidugi ma väga sellest ise aru ei saa, aga samas ma ei saa ka otseselt aru alkoholismist. Ma tean, mida need terminid tähendavad, aga ma ei suuda ette kujutadagi, mis tunne see on, kui nii väga on vaja õhtul end oimetuks süüa või järgmine klaas viina saada.

Ma elan nendele inimestele neis saadetes kaasa. Naeratan tihti omaette kui keegi saab teha lõpuks midagi sellist, mida ta varem oma kaalu tõttu teha ei saanud. Kes on unistanud jalgrattaga sõitmisest, kes tahaks ise oma kingapaelu kinni siduda ja see nende rõõm, kui nad avastavad, et OH MA LÕPUKS SUUDAN, on ülimalt nakkav.

Mõtlesin siin üks õhtu, järjekordset “paksusaadet” vaadates, et ma võtan nii palju asju enesest mõistetavalt. Kaasarvatud oma sõpru, oma võimeid, oma kodu, OMA PERE. Kohati olen selle kuuga suutnud kasvatada oma tänulikkust, ja nüüd järgmine samm oleks selle tänulikkuse välja näitamise õppimine.

Üleüldse on trenn ja toitumine minugi jaoks hetkel peaaegu, et esikohal. Kuna praegu on mu elus väga palju lahtiseid otsi, siis on see ainus valdkond, mida ma üdini ise kontrollida saan. Kahju on ainult sellest, et mul pole väga kellegagi rääkida sel teemal. Sain eile sõbrannalt paar harjutust juurde, millega oma kodust trennikava natuke täiendada ja olen nii elevil! Nii kui postituse kirjutamise lõpetan lähengi kohe katsetama, kuidas kõik omavahel kokku sobib.

Olen juba täitsa kindel, et ka tänase päeva lõpetan ma “Extreme weight loss”-i vaadates.

Posted in Elu

Lisa kommentaar

