Plika, tüdruk, neiu või naine?

Kui ma nüüd alustan hoopis teisest seinast kui mu pealkiri viitab, siis olen olnud paar viimast päeva üsna viha täis. Mitte nüüd nii, et ma käin kulm kortsus mööda elamist ringi, aga hoogudega. Vaikselt on juba ükskõik ja olen valmis edasi liikuma, aga siis jälle mõnel hetkel ma ei suuda enam erinevatest asjadest arusaada. Igaljuhul praegu laiutan ma käsi ja ütlen endamisi, et elu on selline.

Mul sõbranna ütles mõned päevad tagasi, et tema ei usu inimeste muutumisse, küll aga kasvavad inimesed suureks. Isiklikult olengi võtnud suureks kasvamist kui inimese normaliseerumist. Maa keeli öeldes jäävad tujutsemised ja egoismi tuurid seljataha ning elu hakatakse vaatama värskema ning sallivama pilguga.

Olen tihti öelnud, et tunnen end kui 16. Hoolimata sellest, et uksele on koputamas mu veerandsajas sünnipäev. Ma ei mõtle seda nii, et ma jätkuvalt hauguksin emale vastu ja nutaksin iga halva sõna pärast. Ma mõtlen seda pigem nii, et ma ei ole veel suurteks elulisteks otsusteks valmis. Näiteks lapsed- mis on ülipopp teema viimasel ajal. Ma tunnen, et ma ei ole selliseks vastutuseks veel küps.

Igaljuhul, olen ennast koguaeg võtnud kui tüdrukut. Peeglisse vaatamise ajal naeratades on küll varesejalad täitsa olemas, kuid NAISENA ma end ei näe. NAINE on minu jaoks keegi, kes teab mida tahab, teab kuhu ta jõuda tahab. Sealsamas on ta õrn ja abivalmis. Mitte mingil juhul egoistlik. Naine minu jaoks on erilise tähendusega sõna. Ma ei tunne end naisena, ma olen tüdruk. Äärmisel juhul neiu. 25-aastase kohta ütleks ju ometi juba NAINE.

Ema ütles täna, et mõnes kultuuris ei loeta naist enne NAISEKS kui tal pole tütart, isegi kui kodus on ootamas 20 poega. Mõnes jälle vastupidi- poeg teeb naisest NAISE. Samas, kui ma tüdruk enam pole, neiu jaoks ka juba pisut vana ja naisena end ei tunne… kes ma siis olen?

Üksvahel plaanisin hakata kandma kleite, kingi, kübaraid ja ehteid. Ehk kui naiselikumalt riietuda tekib ka see õige tunne. Peaks võibolla sel kevad-suve perioodil selle mõtte taasavastamisele võtma.

Lisa kommentaar

